Polarn o Pyret fortsätter utrullningen av prisat butikskoncept

Polarn o Pyret växer mer än marknaden. I ryggen har kedjan ett nytt butikskoncept som lanserades i mars. ”Vi fortsätter våra uppgraderingar under våren”, säger vd Nanna Hedlund.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

I mars förra året lanserades Polarn o Pyrets nya butikskoncept.

– Vi har fått väldigt fin respons från våra kunder. Även fastighetsägare och andra intressenter har reagerat väldigt positivt, säger Nanna Hedlund.

Bland annat fick kedjan motta pris som Årets inredningskoncept vid Modegalan i höstas.

Kedjan har medvind just nu. 2018 växte kedjan med 2,7 procent samtidigt som marknaden backade med 2,8 procent.

– För butiker med nytt koncept är det lite svårt att redan nu dra renodlade slutsatser eftersom vi i flera fall samtidigt passat på att implementera andra förbättringar, säger Nanna Hedlund.

Det kan handla om omlokaliseringar eller ett utökat sortiment.

Hittills har 20 butiker byggts om. Hur många som uppdateras i år kan Nanna Hedlund inte svara på.

– Vi har brutet räkenskapsår och har inte fastlagt antalet för hela 2019 ännu. Vi fortsätter dock våra uppgraderingar under våren.

Kommer alla era butiker att få det nya konceptet?
– Nej, alla kommer inte att få det eftersom vi kontinuerligt utvärderar hela vårt butiksbestånd. Butiker på handelsplatser vi inte långsiktigt tror på kommer till exempel inte att uppgraderas, säger Nanna Hedlund. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...