Plantagen storsatsar på e-handel: ”Branschen börjar bli mogen”

Plantagen lanserar en fullskalig omnikanalslösning och satsar på en utbyggd e-handel i slutet av året. ”Vår bransch börjar bli mogen för det här”, säger Kenneth Grönlund, omnikanalschef, till Market.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Plantagen, i dag med ungefär 140 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland, smyger först igång en mindre pilot med ett utvalt nätsortiment, för att i slutet av året trycka på start för en komplett omnikanalslösning.

Kenneth Grönlund, omnikanalschef på Plantagen, ser bara möjligheter.

– Det är klart att det finns utmaningar. Leveranserna till exempel. Tiden blir allt viktigare och det gäller även för våra kunder. Det finns en förväntan att leverera snabbt, säger Kenneth Grönlund.

Den nya e-handeln kommer att integreras med de befintliga butikerna, men samtidigt har Plantagen planer på nyetableringar.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...