Pierce fortsätter accelerera: ”Fortfarande bara i början av resan”

För Pierce som säljer kläder och reservdelar till motorcyklar på nätet var det gasen i botten under hela fjolåret. Försäljningen spräckte med råge miljardvallen.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

– Vi är fortfarande bara i början av resan med Pierce. Vårt kunderbjudande är starkare än någonsin och vi har flera spännande aktiviteter på gång för att erbjuda kunderna en ännu bättre shoppingupplevelse under 2020, säger Pierce vd Henrik Zadig.

Under 2019 uppgick försäljningen i nätbutikerna 24MX, XLmoto och Sledstore till 1,2 miljarder kronor jämfört med 943 miljoner kronor under 2018 – en ökning med 32 procent jämfört med året före.

Främst ökade försäljningen under det sista kvartalet tack vare en stark Black Week- och julförsäljning.

Pierce grundades 2009 och finns i dag på 17 europeiska marknader.  Under de tre senaste åren har försäljningen tredubblats med en genomsnittlig tillväxt på drygt 40 procent. 

För att kunna hantera den ökade försäljningen har bolaget byggt ut sitt lager- och logistikcenter i Polen till dubbel storlek.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...