Paolo Roberto storsatsar med Coop – öppnar shop-in-shop online: ”Gränsöverskridande”

Paolo Roberto storsatsar på italienska specialiteter under sitt eget varumärke Paolos. Lanseringen görs i samarbete med Coop som i starten får ensamrätt på varorna. Parallellt skapar man även en shop-in-shop med hela utbudet på Coop Online.
Text: Lars Welin
Annons:

Tidigare i år berättade Paolo Roberto och hans affärspartner Dani Evanoff i en intervju i Markets systertidning Icanyheter om bolagets omstart och att de låg i startgroparna för en större satsning på den svenska marknaden.

Nu står det klart att de under hösten lanserar ett 50-tal nya produkter under varumärket Paolos. Det handlar om bland annat olivolja, balsamvinäger, premiumpasta och pastasåser. De nya produkterna säljs dessutom exklusivt i Coops butiker fram till slutet av januari 2019.

– Jag är otroligt stolt, det här är den största satsningen någonsin i mitt företagande, säger Paolo Roberto.

I det nya sortimentet finns en produkt som sticker ut, olivoljan Terra Mia som är tillverkad av oliver från Paolo Robertos egna odlingar.

– Det ligger mycket hårt arbete och kärlek bakom varje flaska, det är ett äkta hantverk.

Samtidigt med produktlanseringarna sker också en satsning på nätet när Paolos öppnar en shop-in-shop på Coop Online.

– Detta blir en möjlighet att presentera vårt varuutbud och arbetet pågår för fullt med detta. De befintliga Paolos-produkterna kommer också att ingå, säger marknadschefen Ken Nygren till Market.

På nätet kommer hela sortimentet att vara tillgängligt samtidigt som det finns mer information om produkterna, recept, mat- och måltidsinspirarion samt video med Paolo Roberto.

– Detta handlar om att vara gränsöverskridande och knyta samman butiksupplevelsen med nätet och online-försäljningen, konstaterar Ken Nygren.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...