Outletkonceptet ska stå på egna ben: ”Tydligt avskilt från Åhléns”

Åhléns Outlet blir inte en variant av kedjans varuhus. ”Konceptet och miljön är helt unikt”, säger vd Stina Klaesson. Något öppningsdatum vill hon inte avslöja än.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi håller öppningsdatum hemligt ett tag till, men båda butikerna öppnar under våren, säger Stina Klaesson som har tagit över som vd för konceptet. 

Market har tidigare berättat att butikerna, den ena i på Erikslund i Västerås och den andra på Ingelsta i Norrköping, öppnar under första kvartalet.

– Allt går enligt plan – vi arbetar för fullt med att få klart sortimentet och förbereda butikerna för öppning, säger Stina Klaesson. 

Om några fler lägen är klara vill hon inte avslöja. 

– Vi kommer att öppna på starka handelsplatser ofta placerade en bit utanför centrum. 

Hur stora kommer butikerna att vara?
– Exakt storlek kan skilja mellan butikerna men de är runt 2 000 kvadratmeter. 

Hur kommer ni att bygga upp butikerna? Påminner de om Åhléns på något sätt? 
– Åhléns Outlet koncept och miljö är helt unikt, och tydligt avskilt från Åhléns i färg och form. Konceptet kommer att vara modernt och ska uppfattas som inspirerande, lättillgängligt och tydligt för kunden, säger Stina Klaesson. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...