Nytt verktyg för recensioner ska öka transparensen hos Cdon

Cdon satsar på ett nytt verktyg för recensioner och betygsättning. ”Vi vill hjälpa handlarna att sälja på en transparent marknadsplats”, säger vd Kristoffer Väliharju.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

I dag säljer 1 300 handlare via Cdon. Det handlar om åtta miljoner produkter.

Nu lanserar Cdon ett nytt verktyg för recensioner och betygsättning som ska vara till gagn för handlarna.

– Vi förlitar oss på att handlarna kan serva kunderna bäst och vi vill hjälpa dem att sälja på en transparent marknadsplats. Våra två miljoner kunder kan nu bidra med recensioner och betyg samtidigt som handlarna får direkt feedback på sina produkter. Handlarna är i fokus och detta är ännu ett verktyg som kan hjälpa dem att förbättra köpupplevelsen, säger Kristoffer Väliharju i en kommentar.

Då kunder alltmer förlitar sig på andras recensioner vill Cdon underlätta köpresan genom att visa upp sådant innehåll.

Marknadsplatsen har valt att samarbeta med Bazaarvoice för den här tjänsten.

– Vårt partnerskap med Bazaarvoice möjliggör att ytterligare produktinformation från kunder blir tillgänglig, vilket minskar returer och negativ miljöpåverkan. Det minskar även det administrativa arbetet för handlare vad gäller leveranser och kundservice, då kunder generellt är mer nöjda med sina köp direkt. Detta överensstämmer med vår ambition om att skapa en mer hållbar e-handel för både handlare och kunder, säger Louise Anderberg, chef för kundservice.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...