Foto: Jessica Segerberg

Nytt pris delas ut på Retail Awards – internationell expansion premieras

Inför årets Retail Awards lanseras en ny kategori. Nu ska företag som kliver utanför Sveriges gränser framgångsrikt prisas. ” Vi kommer säkert hitta många bra exempel som andra kan ta efter”, säger projektledare Thomas Karlsson.
Text: Daniel Norman
Annons:

Alla kategorier i Retail Awards

  • Årets ledare
  • Årets omnikoncept
  • Årets retailkoncept
  • Årets e-handel
  • Årets hållbara retailföretag
  • Årets logistikkedja
  • Årets butikskedja
  • Årets lojalitetsprogram
  • Årets arbetsgivare
  • Årets tillväxtföretag
  • Årets butikssäljare
  • Årets butik
  • Årets globala satsning

Läs mer om de olika kategorierna och nominera din kandidat här!

13 maj är det åter dags för Retail Awards. Bakom arrangemanget står åter Market i samarbete med Svensk Handel.

I år delas ett nytt pris ut, Årets globala satsning.

– Konkurrensen i handeln är tuff, både från svenska retailföretag och från globala, som både öppnar butiker i Sverige och som slår sig in via sin e-handel.  Att svenska handelsföretag svarar med att gå utanför landets gränser och hittar nya marknader, både genom att öppna butiker och att starta näthandel, tycker vi är värt att lyfta fram, säger Thomas Karlsson.

För att vara aktuell för priset måste företaget ha expanderat till minst tre olika marknader de senaste två åren.

– Man måste visa på positiv tillväxt på samtliga marknader och också ha en sund ekonomisk utveckling. Och så ska man ha anpassat sig till de lokala marknaderna vad gäller exempelvis betalmetoder och kundservice, säger Thomas Karlsson.

Hur går man tillväga för att nominera ett företag?
– Det är väldigt enkelt, bara att gå in på Retailaward.se, klicka på nominera och sedan anmäla sitt eget eller ett annat företag, oavsett vilken kategori man vill tävla i, under Tipsa juryn.

Fram till den 6 februari går det bra att nominera.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...