Nyöppning gav skjuts åt Hede Fashion Outlet – ökade 12,3 procent

Satsningen på nya varumärken som Calvin Klein och L'Occitane gav frukt. Under 2019 ökade såväl trafik som försäljning till Hede Outlet.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Under 2019 ökade Hede Fashion Outlet utanför Kungsbacka sin omsättning med 12,3 procent jämfört med året före.

Även antalet besökare ökade med 7,3 procent, vilket Peter Wallentin, Nordic Business Director, delvis härleder till det nya bredare utbudet av varumärken.

I höstas öppnade Hede Fashion Outlet 15 nya butiker efter utbyggnaden. Utbudet omfattar nu varumärken som SAND Copenhagen, Calvin Klein och L'Occitane. 

Och trenden håller i sig. I januari ökade besökarantalet med 15,8 procent och omsättningen med 19,2 procent jämfört med samma period i fjol.

– Vi känner oss stärkta av det enastående resultatet för 2019 och starten på 2020, både för oss på Hede Fashion Outlet och för VIA Outlets. Med det i ryggen fortsätter vi att utveckla Hede Fashion Outlet med ännu fler nya varumärken och en större upplevelse att välkomna våra besökare till, säger Per Wallentin.

Under våren flyttar Scorett Flagship Store, Under Armour, Sail Racing och Espresso House in. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...