Nykomlingen spöade veteranerna: ”Det finaste kvitto man kan få”

Vid förra årets Retail Awards utsågs Paradiset till Årets butikskoncept. ”Jag har använt det mycket i kommunikationen med finansiärer och investerare”, säger vd:n och grundaren Johannes Cullberg.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Retail Awards 2018

Inför årets Retail Awards är följande nominerade i kategorin Årets butikskoncept:

  • Ikea kök
  • Kronans Apotek
  • Aesop

Läs mer om finalisterna här!

Retail Awards äger rum 21 maj på Waterfront i Stockholm. Här kan du läsa mer om galan och boka din biljett!

I hård konkurrens med Ikea pick up & service och Systembolaget utsågs Paradiset till Årets butikskoncept vid Retail Awards förra året.

– Jag tycker att det var fantastiskt roligt, det hade jag inte väntat mig. Jag blev överlycklig, säger Johannes Cullberg.

– När man, som vi, byggt något nytt är det här det finaste kvitto man kan få. Ett kvitto från branschen på att vi gör något väldigt bra, fortsätter han.

Just det kvittot har varit viktigt i den tillväxtfas som Paradiset befinner sig i.

– Jag har använt det mycket när jag ska marknadsföra oss mot finansiärer och investerare för att övertyga dem att våga satsa på oss, berättar Johanne Cullberg.

Däremot har Paradiset inte lyft fram priset i den externa kommunikationen.

– Allmänheten känner inte till priset och bryr sig inte så mycket. Det är bättre att använda det mot dem som har koll.

Hur skulle du rekommendera årets vinnare att använda priset?
– Svårt att svara på. De befinner sig i olika positioner. Om man befinner sig i en tillväxtfas och är i behov av kapital så kan det var det där lilla extra när man ska övertala investerare, säger Johannes Cullberg.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...