Nya flaggskeppet en av Kappahls största satsningar

I dag inviger Kappahl sin nya flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm. ”En av kedjans hittills största satsningar”, berättar Joakim Holmstrand, marknadschef på Kappahl.
Text: Agneta Renmark
Annons:

Vad har du för förväntningar på butiken?
– Vi vill visa upp det bästa vi har och hela vår bredd på en av det mest trafikerade handelsplatserna i Stockholm och hela Sverige. Vi ser den här butiken som ett oerhört viktigt fönster för hela Kappahl och för den förflyttning som vi just nu gör från vårt gamla och ganska fyrkantiga uttryck till det nya som bygger på mer flexibilitet och inspiration.

Vad är speciellt med den här jämfört med andra Kappahlbutiker?
– Det här är en uppdaterad 2.0-version av vårt nya och mer kundnära For You. Utmaningen har varit att utnyttja de olika våningsplanen där i synnerhet entréplanets yta är ganska begränsad. Där har vi satsat på väldigt mycket inspiration och jobbar med digitala storbildsskärmar som förstärker trender och outfits. Meningen är att man ska känna ett stort wow! när man kliver in i butiken. På andra våningen har vi en speciellt uppbyggd shop-in-shop av vårt koncept Newbie.

Vad tar ni med er härifrån till framtida etableringar?
– Vi tar med oss både det här med nya materialval och lite roligare inredningsdetaljer. Men framförallt det här med att bryta upp kundvarvet och satsat på fler heta ytor och ”öar” med exponeringar och modetips som gör det lättare för kunderna att hitta sin stil. Sedan kommer vi säkert att satsa på att bygga fler shop-in-shops i andra butiker på det sättet som vi gjort med Newbie-konceptet här på Drottninggatan.

Hur är stämningen i butiken just nu?
– Det är fullt med folk och fullt ös. Precis som det ska vara en bra dag på jobbet.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...