Nya ägaren ska ta Best of Brands ut i världen: ”Namn som fungerar globalt”

Nya ägaren ska driva Best of Brands butiker vidare, åtminstone den i Sickla. E-handeln ska igång igen. ”Vi siktar på att ta konceptet ut i Norden 2019”, säger SDHJ Groups vd Stefan von Stein.
Text: Daniel Norman
Annons:

Två butiker, varumärket och varulager fanns kvar i det konkursbo efter Best of Brands som SDHJ Group nu tar över.

– Målet är att driva butikerna vidare, åtminstone den i Sickla (i Nacka red. anm). Vad som händer med den i Jönköping har vi inte bestämt än, diskussioner pågår, säger Stefan von Stein till Market.

Övertagandet skedde i går. Så än är inte alla detaljer klara.

– Tanken är inte att vi bara ska driva det vidare utan att vi ska bygga det nya Best of Brands.

Vad ser ni får potential i verksamheten?
– Om vi tar Best of Brands som varumärke så är det ett namn som är bra och som fungerar globalt. Bolaget har varit uppe och sålt för 300 miljoner kronor. Butiken i Sickla är stark, en av de största i Stockholm.

I kombination med Campadres och Members.coms muskler ser Stefan von Stein stora möjligheter.

– Där finns en It- och logistikplattform som är byggs för försäljning i flera kanaler. Vi har en lång e-handelserfarenhet. Det här kommer att bli fantastiskt.

Plattformen är också byggd för internationell expansion.

– Steg ett handlar om att få igång e-handel. Jag kan inte säga exakt när det sker, säger Stefan von Stein.

Sedan ska ett starkt ominkanalskoncept skapas utifrån e-handeln och de butiker som finns i dag.

– Vi siktar på att ta konceptet ut i Norden 2019. Sedan vill vi växa vidare internationellt. Vi får se när det blir, kanske 2020.

Det handlar främst om e-handel, Stefan von Stein öppnar även för fler butiker.

– Först ska vi få igång e-handel. Sedan får vi se hur många butiker det blir framöver.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...