Nu ska Teknikmagasinet bli bäst i Norden – på att reparera mobiltelefoner

Teknikmagasinet går på offensiven – och satsar på att bli Nordens ledande mobilreparatör. ”Det finns behov av en spelare som skapar en säker och prisvärd tjänst i det här segmentet”, säger vd Catherine Sahlgren, till Market.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Fler och fler retailföretag satsar på utbyggd service och efter en lyckad rekonstruktion är det nu Teknikmagasinet som lägger till ytterligare en komponent i sitt erbjudande: reparationer av mobiltelefoner.

Sju butiker blir piloter i satsningen, som vd Catherine Sahlgren förklarar såhär:

– Med våra 135 små butiker i bra lägen över hela Norden blir det snabbt och enkelt för kunderna att reparera sina mobiler hos oss, medan de väntar. Vi har välutbildad personal med god teknisk kompetens och erbjuder garanti på allt.

Planen är att rulla konceptet i alla 85 svenska butiker före sommaren, och i resten av Norden därefter.

– Vi tror att med de allt dyrare telefonerna och ett ökande miljötänk är det fler som vill byta batterier och skärmar. Batterier blir ju ofta dåliga redan efter 1,5 år. Det är självklart att man ska byta då, säger Catherine Sahlgren.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...