Nu ska nya Retail-stjärnor vaskas fram – snart sista chansen för dig att bidra

Happy Socks, Willys och H&M prisades på Retail Awards förra året. Snart går arbetet med att hitta årets vinnare in i nästa fas. På fredag stänger nomineringssajten.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

I över två månader har nomineringssajten för Retail Awards varit öppen.

– Det kommer in anmälningar varje dag nu – och det kommer sannolikt att öka ju närmare deadline vi kommer, säger Mikael Sydner, projektledare för Retail Awards hos Hakon Media.

Han uppmanar alla som har goda exempel på framgångsrika företag och personer inom detaljhandeln att gå in och nominera.

– Det är här vi lyfter fram förebilderna och de spännande exemplen. Vi vet också att företag och personer som prisas i Retail Awards ofta får mycket mervärden i form av uppmärksamhet och nya affärskontakter. Så man har allt att vinna på att anmäla sig.

Hur går jag till väga för att nominera?
– Det är mycket enkelt. På anmälningssajten finns ett tydligt formulär där du bland annat fyller i motivering och exempel på vad företaget har gjort. Vill du skicka in bilagor som till exempel bilder och presentationer mejlar du dem till vår marknadskoordinator Anita Huzelius. Om du har frågor eller funderingar är det bara att kontakta Anita eller mig. På sajten finns också all information om kategorier och kriterier.

31 januari stänger nomineringssajten. Därefter inleds jurygruppernas arbete med att utse finalister och därefter en vinnare.

Galan äger rum 11 maj på Friends arena i Solna.

Hur går arbetet med den? Kan du avslöja något?
– Nädu. Här avslöjas inget. Men det blir en spännande gala, så mycket kan jag säga, säger Mikael Sydner.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...