Nu sätter Unibail fokus på Nacka Forum igen – här är de nya satsningarna

Ett större H&M, nytt kontrakt med ett mer upplevelsebaserat Media Markt och trampolinparken JumpYard på en helt egen våning. Köpcentrumjätten Unibail-Rodamco-Westfield fortsätter att utveckla Nacka Forum.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

En total utbyggnad på mellan 10 000 till 15 000 kvadratmeter under de kommande åren och fortsatta butiksöppningar.

Nu växer 54 000 kvadratmeter stora Nacka Forum öster om Stockholm.
Samtidigt vässar ägarna, franska Unibail-Rodamco-Westfield,  utbudet ytterligare.

  • H&M växer med 3300 kvadratmeter och öppnar en megastore där koncepten H&M, H&M Home och H&M Man samlas.
  • Media Markt har signat ett nytt kontrakt på ytan bredvid H&M och byggs om till ett mer upplevelsebaserat varuhus.
  • Trampolinparken Junk Yard tar hand om hela den översta våningen.

Till det ska läggas ytterligare sju nya butiker, som har öppnat under året.

– Nacka fick stå lite på vänt medan vi byggde Mall of Scandinavia och utvecklade Täby Centrum. Men nu händer det väldigt mycket positiva saker där, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic på Unibail-Rodamco-Westfield.

Enligt Lars-Åke Tollemark visar Unibails samtliga svenska köpcentrum såväl positiva försäljningssiffror som ett ökat besökarantal.

– Det pratas mycket om köpcentrumdöd, men vi visar att det går att vara framgångsrik. Men det krävs ett annat utbud. För att vara relevant i dag måste du bredda dig. Som vi nu gör i Nacka, med till exempel JumpYard. I Mall of Scandinavia har vi 15000 kvadratmeter nöje, säger Lars-Åke Tollemark.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...