Nu gör det ikoniska jeansmärket comeback: ”Vill vara en plattform”

Gul & Blå gör comeback. Det ikoniska varumärket ska genom olika designsamarbeten bli en plattform för svenska förebilder och opinionsbildare. Givetvis finns flera klassiker i sortimentet också.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi är stolta över vårens designsamarbeten och vill vara en plattform där vi lyfter viktiga budskap för att skapa medvetenhet kring ämnen vi brinner för eller helt enkelt bidra till att inspirera människor, säger Nina Adam, vd för Gul & Blå. 

I dag lanseras en ny webbshop. Designsamarbeten kommer att lanseras löpande i kollektionen Signatures. Först ut är konstnären och illustratören Yoyo Nasty. 

Många av varumärkets klassiska plagg kommer också att finnas till försäljning i kollektionen Base. Det handlar om tidlösa och hållbara plagg. 

Gul & Blå grundades av Lars Knutsson 1966.

Nuvarande ägarkonstellationen där bland annat Academic Work-grundaren Jeremias Andersson och entreprenören Anders Jensen, gift med artisten Charlotte Perelli, ingår, köpte varumärket 2018. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...