Foto: Andreas Dyrberg Skog

Nu börjar Åhléns resa från varuhus till marknadsplats – i dag öppnar den första

I dag är det premiär för Åhléns första lokala marknadsplats. Det är varuhuset vid Fridhemsplan i Stockholm som byggts om. ”Vi vill ge kunderna fler anledningar att besöka oss”, säger vd Gustaf Öhrn.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Åhléns varuhus vid Fridhemsplan har byggts om enligt kedjans senaste koncept.
Hårsalongen Nikita Hair och nagelbaren Depend har flyttat in.

Men också Indiska, Smarteyes, Designtorget och Joe & the juice.

Med satsningen vill Åhléns skapa en kurerad marknadsplats med nya produktkategorier och nya varumärken där kunderna kan inspireras och lösa flera behov på ett och samma ställe.

– Vi vill förändra synen på Åhléns. Att samarbeta med andra aktörer är en viktig del i vår strategi att bygga Sveriges ledande marknadsplats inom skönhet, hem och mode, online och i varuhusen, säger Gustaf Öhrn.

I samband med nyöppningen testas flera nyheter, bland annat har avdelningarna flyttats om för varorna ska kunna presenteras på ett annat sätt.

– Det här är början av Åhléns resa som marknadsplats och denna utveckling vill vi nu göra i våra varuhus runt om i landet. Allt med syfte att ge våra kunder ett unikt och bättre erbjudande samt fler anledningar att besöka oss, säger Gustaf Öhrn.

Utvecklingen av fler lokala marknadsplatser pågår och fler omvandlade varuhus kommer att öppna inom kort.

Vilka aktörer som flyttar in hos Åhléns på respektive ort styrs av behov och efterfrågan.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...