Norska Euronics skyltar om till Elon: ”Naturligt att vi investerar i varumärket”

Alla norska Euronics-butiker har bytt skylt till Elon. ”Då vi är en del av koncernen känns det naturligt att vi investerar i varumärket”, säger Asle Bjerkebakke, chef för Euronics i Norge.
Text: Daniel Norman
Annons:

2014 inledde Elon ett samarbete med norska Euronics.

– 2015 bytte vi ut våra aktier mot Elon-aktier, säger Asle Bjerkebakke till Retailmagasinet.

Som ett led i det skyltar kedjan nu om alla sina butiker till Elon.

– Då vi är en del av koncernen kändes det naturligt att investera i varumärket i stället för i Euronics som vi bara hade licens på, säger fortsätter han.

Tidigare har varumärket Elon bara använts i Sverige.

Totalt handlar det om 50 butiker som byter skylt. I vår rullas dessutom ett nytt butikskoncept ut.

Dessutom ska satsningen på e-handel utökas genom att en ny e-handelsplattform sjösätts i vår.

I dag finns bara Euronics, eller Elon som de nu heter, i mindre norska städer.

– I framtiden kommer vi att vara mer aktiva när det gäller att etablera nya butiker. Vi strävar efter att vara rikstäckande, vi måste få butiker i de större städerna, säger Asle Bjerkebakke.

I oktober berättade Market att Elon ska göra inköpen tillsammans med sina nordiska kollegor.

– Med det nya nordiska samarbetet får vi betydligt bättre köpvillkor. Det kommer att gynna alla våra kunder, säger Asle Bjerkebakke

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...