Foto: Michael Sandsjö

Nordiska e-handelseliten samlas i Köpenhamn: ”Vi har fantastiska varumärken här”

Står de nordiska e-handelssajterna stilla i dag och i morgon? Förmodligen inte, även om många bolag skickat deltagare till årets eTail Nordic, i Köpenhamn.
Annons:
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Med flera tunga namn på talarlistan och goda möjligheter till bra snack över bolagsgränserna har eTail Nordic kickat igång i ett soldränkt Köpenhamn.

Sïmon Saneback, medgrundare av riskkapitalbolaget Wellstreet, är en av moderatorerna:

– Vi har fantastiska varumärken här och en bra balans mellan retail och tech. De här två dagarna är också ypperliga för dela kunskap med varandra, säger Sïmon Saneback.

Totalt är närmare 350 e-handlare på plats fram till torsdag eftermiddag.

Under förmiddagen bjöd bland andra svenska Lyko, tyska Zalando och H&M på insikter om hur den nya tidens kunder behöver mötas och tas omhand för att nå bästa resultat.

– Kunden är boss. Att lyckas handlar inte om magkänsla och kom ihåg: Var tuff mot problemen, men mjuk mot människorna, skickade till exempel Rocky Af Ekenstam Brennicke, Global Account Manager Women på H&M, med till publiken på eTail Nordic.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...