Nilson Group börjar sälja skor hos andra – inleder samarbete med H&M

Nilson Group börjar sälja sina produkter hos andra. Ett första steg är H&M:s outletkoncept Afound.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi har en stor styrka i våra egna varumärken som vi enbart aktiverat i våra butiker och i vår egen e-handel. Från och med nu kommer några av dessa att synas på Afound och framöver även på fler marknadsplatser, säger vd Clas Meldgaard i en kommentar.

Genom det hoppas skokoncernen, med koncept som Din Sko, Nilson Shoes och Skopunkten hitta nya målgrupper.

Nilson Shoes har under det senaste året sett över sin strategiska plan framåt och utvärderat sina koncept, varumärken, försäljningskanaler och det interna arbetet.

Beslutat att börja sälja sina produkter i andra kanaler än sina egna är en del av det.

Redan den här veckan finns Nilson Groups egna varumärken till försäljning hos Afound.

– Afounds satsning på att sälja noggrant utvalda varumärken inom mode till outletpriser känns helt rätt för oss då vi har ett sortiment som matchar deras målgrupp. Dessutom känns det spännande att våra skor blir en del av deras erbjudande, säger Clas Meldgaard.

Skokoncernen nöjer sig inte där, redan nu pågår arbetet med nästa marknadsplats vilken förväntas driva volymförsäljning i Europa.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...