New Retail-satsningen The Lobby tog hem prestigefullt innovationspris

AMF Fastigheters retailsatsning The Lobby vann priset Best Innovation under NCSC Awards nyligen. ”Priset är ett kvitto på att vi är på rätt väg”, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare AMF Fastigheter.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Här är alla vinnare vid NCSC-awards:

  • Bästa köpcentrum: Väla, Helsingborg.
  • Bästa marknadsföringskampanj: Frölunda torgs julkampanj ”Alonnika flyttar in”.
  • Bästa innovativa grepp: The Lobby.
  • Bästa retailkoncept: The Suitsupply i Mood-gallerian i Stockholm.

Market har tidigare berättat om AMF Fastigheters nya retailkoncept på Regeringsgatan i Stockholm.

Butiken mitt i Mood-distriktet i fungerar som ett livsstilsmagasin, där innehållet byts ut kontinuerligt. Ett slags testlabb för en ny form av retail, med vitt skilda varumärken från olika branscher.

Nu har satsningen uppmärksammats av Nordic Council Of Shopping Centers, NCSC, som varje år uppmärksammar retailsatsningar som går mot strömmen.

Såhär löd juryns motivering: ”The Lobby är ett koncept som tar steget fullt ut i det oprövade. Med hög innovationshöjd är man villig att experimentera för att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum och utmana det traditionella sättet att hyra ut yta”.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...