Foto: Linda Söndergaard/Netonnet

Netonnet vill göra det enklare att handla hemelektronik: ”Utmana och ifrågasätta”

Netonnet vill göra det enklare för kunden att handla hemelektronik. ”Vi arbetar med att förenkla hela kundresan”, säger vd Susanne Holmström.
Text: Daniel Norman
Annons:

2018 ökade Netonnet omsättningen med 7,5 procent. Under 2019 har utvecklingstakten skruvats upp.

– Vi har lagt energi och fokus på viktiga projekt som stödjer digitalisering i syfte att möjliggöra en bättre kundupplevelse, säger Susanne Holmström till Market.

– Våra insatser och investeringar har gett oss en bra plattform att stå på och nu kan vi rikta all vår energi och kraft mer ut mot kund och att utveckla vår kundupplevelse, fortsätter hon.

Netonnet vill göra det enklare för kunden att handla hemelektronik.

– Vi undersöker ny teknik som kan göra upplevelsen ännu enklare och bättre i såväl den digitala som den fysiska kundresan.

Susanne Holmström berättar att kedjan bland annat börjat med digitala prisskyltar vilka ska säkerställa att det alltid är samma pris online som offline.

– De frigör tid för oss som vi kan nyttja till ännu mer kundfrämjande åtgärder.

Leveranser är ett annat område som Netonnet tittar på.

– Vi kommer att förbättra vår last mile-upplevelse ytterligare genom bland annat nya fraktsätt och arbetar för att växla upp våra redan snabba samma dag-leveranser ännu mer, säger Susanne Holmström.

Under året har Netonnets service- och garantihantering förenklats.

– Vi kommer även att förenkla returhanteringen för kunderna inom kort.

Susanne Holmström utlovar en spännande vinter och höst.

– Vi arbetar konstant med att utmana och ifrågasätta om vi kan göra saker annorlunda och bättre.

Ni växte med 7,5 procent förra året, hur har starten på 2019 sett ut?
– Vi har haft en fin start på året men vill vänta med att kommentera resultatet i detalj.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...