Namnet klart – på nya shoppingdestinationen: ”Beskriver bredden”

Göteborgsområdets nya besöksdestination öppnar i mars. Nu har Adapta Fastigheter döpt den till – Kongahälla center. ”Namnet beskriver bredden i utbudet”, säger vd Erik Fischer.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

”Kongahälla shopping” har fram till nu varit projektnamnet för det blivande regionala centrumet i Kungälv norr om Göteborg men i dag offentliggjorde Adapta Fastigheter att det ska heta Kongahälla center.

Bakgrunden är att Kongahälla inte bara handlar om shopping.

– Tilläggsnamnet beskriver bredden  i vårt samlade utbud med butiker, restauranger, vård, hälsa, nöje och kontor, säger Erik Fischer om de cirka 100 butikerna, verksamheterna och servicen i den största pågående satsningen på handel i Göteborgsområdet på tio år.

Samtidigt lanserar Kongahälla center en visuell identitet som ska vara förankrad i byggnaden, platsen och dess historia.

Kongahälla byter namn och lanserar en visuell identitet.

– Vi ville ge Kongahälla center ett modernt uttryck och tydligt grafiskt språk förankrat i husets arkitektur. Resultatet ger ett modernt, dynamiskt och inbjudande uttryck. Det är tänkt att skapa en inkluderande mötesplats för människor i och utanför Kungälv, säger Adapta Fastigheters marknadschef Charles Larsson till Market.

Kungälvs nya resecentrum öppnade i april i år och i direkt anslutning till Kongahälla center byggs 1 100 lägenheter och förskola.

Kongahälla center har hyresavtal för 93 procent av ytorna och förhandlingar pågår för merparten av de övriga ytorna.

Invigningen är planerad till 28 mars 2019.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...