NA-KD toppar laget – värvar från Asos och befordrar: ”En investering”

NA-KD förstärker ledningsgruppen. En varumärkeschef har värvats från Asos och Björn Bergström, som ansvarat för e-handlarens expansion, befordras och får större ansvar.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Att utöka ledningen med en brand director och en chief growth officer är en investering i vår framtida utveckling. Det ger oss möjligheten att fortsätta vinna mark i en bransch i snabb förändring, säger vd och grundare Jarno Vanhatapio i en kommentar.

Natasha Billing ska leda NA-KD:s varumärkesarbete som brand director. Närmast kommer hon från Asos där hon bland annat varit global varumärkeschef.

Andra varumärken som hon arbetat med är Warner Music, Walt Disney och Sky.

I sin nya roll kommer Natasha Billing att ansvara för intern och extern kommunikation samt varumärkesupplevelsen. Hon får även ansvar för NA-KD:s hållbarhetsinitiativ.

– NA-KD har varit disruptiva sedan dag ett och fortsätter flytta gränserna för fashion och influencer marketing. Framgången ses tydligt i den starka tillväxten, säger hon och tillägger att hon ser fram emot att ta det arbetet vidare.

NA-KD genomför fler förändringar i ledningsgruppen. Björn Bergström, som ansvarat för e-handlarens expansion, blir chief growth officer. I den rollen kommer han att leda bolagets expansion i nya och existerande marknader samt i nya kanaler. Han får även ansvar för affärsutveckling och innovation.

– Vi har extremt höga ambitioner och har fortfarande knappt skrapat på ytan. Det är en stor ära att vara en del av det här talangfulla teamet och jag ser fram emot att fortsätta jobba för att NA-KD ska ge den bästa möjliga upplevelsen till våra kunder och partners, säger han i en kommentar, säger han.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...