Mios framgångar fortsätter – levererar bästa året någonsin: ”Tar marknadsandelar”

Mios brutna räkenskapsår avslutslutades 30 april. Det blev kedjans bästa år någonsin. ”Extremt stark prestation”, säger vd Björn Lindblad.
Text: Daniel Norman
Annons:

Mio ökade försäljningen i butik med 5,8 procent, mätt på jämförbara enheter var tillväxten 5,5 procent.

E-handeln växte med 28,3 procent. Det skriver kedjan i ett pressmeddelande.

– Det är en extremt stark prestation vi gör i år igen. Vi fortsätter att marknadsandelar såväl i fysisk butik som digitalt samtidigt som det stora detaljhandelsskiftet sker. Den organiska tillväxten är viktig för oss för att skapa förutsättningar att investera i butiksverksamheten, säger Björn Lindblad i en kommentar.

Under året hade kedjan 10 miljoner butiksbesök, en ökning med två procent. Antalet besök på Mio.se var 36 miljoner vilket var 33 procent fler än året innan.

– Under året har vi implementerat en ny webbplattform och vi ser redan kraftiga besöksökningar. Första tertialet 2019 ökade besökstrafiken med 36,5 procent på Mio.se, säger Björn Lindblad.
Under räkenskapsåret har en ny tillkommit, den etablerades i Enköping.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...