Mios e-handel sprängde miljardvallen: ”Ett viktigt delmål”

Mios e-handel har sprängt miljardvallen. ”Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige”, säger vd Björn Lindblad.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

På påskafton skrev Mio historia. Då passerade e-handlen en miljard i omsättning. 

– Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på Mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för - att bli störst på möbler i Sverige, säger vd Björn Lindblad. 

I december 2013 lanserats kedjans e-handel. Första året omsatte nätbutiken 46 miljoner kronor. 

Kedjan ser ett stadigt växande antal besökare online. Hittills i år har e-handeln haft över 50 miljoner besök. 

– Vi ser en tydlig trend hur besökstrafiken i olika kanaler korrelerar med varandra och vår strategi Ett Mio där vi ska skapa de bästa förutsättningarna för kunderna att hjälpa dem att skapa hem som de ska trivas i och vara stolta över fungerar mycket bra, säger Björn Lindblad. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...