Foto: Foto: Jamin Pirnia

Mio summerar sitt bästa halvår någonsin – tillväxten landar på 300 miljoner

Mio hade en tillväxt på 300 miljoner kronor under det första halvåret på det brutna räkenskapsåret. ”Det starkaste halvåret någonsin”, säger vd Björn Lindblad.
Text: Daniel Norman
Annons:

Under det första halvåret på det brutna räkenskapsåret, maj-oktober, har Mio haft en tillväxt på 300 miljoner kronor, rapporterar kedjan. 

– Att vi lyckas prestera det starkaste halvåret någonsin känns extra bra då vi samtidigt uppdaterat vårt affärssystem, implementerat vår kundklubb och samtidigt öppnat två nya varuhus i Sundsvall och Lund, säger Björn Lindblad i en kommentar. 

Enligt kedjan sker tillväxten med god lönsamhet där framför allt nätet är en viktig faktor. 

Hittills i år har e-handeln vuxit med 70 procent. Rullande, de senaste 12 månaderna , har den passerat 300 miljoner kronor i omsättning. 

I juni lanserade Mio en kundklubb, hittills har den genererat 300 000 medlemmar. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...