Foto: Foto: Jamin Pirnia

Mio fortsätter att växa med ett mål i sikte: Störst på möbler i Sverige 2022

Mio ökade omsättningen med 22 procent under första halvåret på det brutna räkenskapsåret. Försäljningen har nu ökat 70 månader i rad. ”Vi är inte nöjda”, säger vd Björn Lindblad.
Text: Daniel Norman
Annons:

Mio omsatte 1 742 miljoner kronor under första halvåret på det brutna räkenskapsåret, en ökning med 22 procent från året innan. 

– Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt presterat och de framgångar vi nått, säger Björn Lindblad i en kommentar. 

Rörelseresultatet för perioden, som sträcker sig från 1 maj till 31 oktober, landade på 116 miljoner kronor. Motsvarande period förra året var det 102 miljoner kronor. 

Sett till enbart andra kvartalet av räkenskapsåret så ökade omsättningen med 18 procent till 960 miljoner kronor. Rörelseresultatet förbättrades från 68 miljoner kronor i fjol till 77 miljoner kronor i år för perioden. 

Inkluderat november så har Mio ökat försäljningen i 70 månader i rad. 

– Men vi är inte mätta. Branschen konsolideras och kundernas krav på snabbhet och precision ökar. Sambandet mellan de olika försäljningskanalerna suddas ut allt mer och vi har redan nu satt ”total retail” som vårt sätt att möta kunden, säger Björn Lindbland. 

Mio fortsätter att investera och utveckla för att kunna växa vidare, berättar han. 

– Medarbetarna, handlarna och gemensamt satta mål är framgången och tillsammans ska vi bli störst på möbler i Sverige 2022. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...