Medieprofilen i spetsen för ny skönhetssatsning: ”Bygga internationellt varumärke”

Medieprofilen Amanda Schulman lanserar ett skönhetsvarumärke och öppnar egen webbshop för det. ”En dröm som nu går i uppfyllelse”, säger hon.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Entreprenören och medieprofilen Amanda Schulman driver bland annat mediehuset Perfect Day Media tillsammans med systern Hannah Widell. 

Nu lanserar hon ett eget skönhetsvarumärke. Hon gör det tillsammans med entreprenörerna Jessica Dersén och Karin Svensson som bland annat låg bakom Zlatan Ibrahimovićs egen parfym. 

– Eftersom skönhet är mitt största intresse letar jag alltid efter de bästa produkterna. Att själv få vara med och ta fram skönhetsprodukter är en dröm som nu går i uppfyllelse, säger Amanda Schulman som har rollen som kreativt ansvarig. 

Produkterna kommer att säljas digitalt i den egna webbshoppen samt hos Lyko. 

– Skönhet är en marknad som fortsätter att öka. Branschen har gjort en tydlig förflyttning från fysisk retail till online och den blir allt mer präglas av personliga varumärken och influencers. Amanda har en äkta passion för beauty, hon är driven, inspirerande och har en stor och trogen följarskara i den målgrupp vi riktar oss till, säger Jessica Dersén som är vd för satsningen. 

Varumärket har fått namnet All I am beuaty och 12 april släpps den första produkten. 

– Tanken är att bygga ett internationellt varumärke. Sverige, tillsammans med Amanda, blir pilotmarknaden men vi blickar redan mot andra länder, säger Karin Svensson, operativ chef. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...