Media Markt siktar på gaming

Media Markt profilerar sig inom spel och gaming och låter kunderna möta proffslagen Ninjas in pyjamas och Fnatic i ”shootouts” i varuhusen. ”Långsiktig satsning", säger kommunikationsansvarig Anna Sjödin.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Inför årets största spelevent, Dreamhack i Jönköping, satsar Media Markt extra på gaming.

Media Markt laddar upp med nyheter inom tillbehör och spel – och startar samarbete med två av Sveriges bästa lag.

I samarbete med Emil Christensen från Ninjas in Pyjamas har Media Markt tagit fram en rekommendation kring produkter för gaming.

I december anordnas också ”shootouts” vid tio tillfällen över landet där kunderna får spela mot Ninjas in pyjamas och Fnatic.

 – Vi har satsats stort på gaming tidigare men vi väljer nu att även bredda inom online. Aldrig någonsin har det släppts så många nyheter inom gaming under så kort tid och intresset för e-sport växer, säger Anna Sjödin, kommuniktionschef på Media Markt, och tillägger:

– Därför breddar vi utbudet och startar samarbeten men några av de största inom området

Är det här en kampanj eller vill ni profilera er mer långsiktigt?
– Det här är en fortsatt, långsiktig satsning.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...