Media Markt erbjuder kunderna munskydd under Black Friday

Media Markt laddar för Black Friday. En viktig del i planeringen är att skapa en trygg miljö både för medarbetare och kunder. ”Vi är mer förberedda än någonsin”, säger kommunikationschef Jenny Pedersén.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Så skapar Media Markt ett tryggare Black Friday

  • Utökade öppettider  för att sprida ut handeln och minska risken för trängsel.
  • Leveransalternativet drive in erbjuds vilket gör att kunder kan göra sina inköp online och därefter hämta upp varorna på parkeringen utanför varuhusen. 
  • Utökad kapacitet i e-handeln.
  • Tydligt informationsmaterial finns tillgängligt i både varuhus och e-handel för att påminna kunder om vikten av att hålla avstånd och följa de hygienrutiner som finns.
  • Kövärdar på plats i entrén för att säkerställa att trängsel inte uppstår i eller utanför varuhusen.
  • Antalet kunder som får vistas i varuhusen samtidigt begränsas och anpassas efter storlek på varuhus.
  • Plexiglas är monterat framför sälj- och servicediskar.
  • Handsprit finns tillgängligt runt om i samtliga varuhus.
  • Munskydd finns tillgängliga i varuhusen för de medarbetare och kunder som önskar. 
  • Kontantbetalning undanbedes för att undvika onödig fysisk kontakt.

–  I månader har vi arbetat med att ta fram kampanjerbjudanden till våra kunder, samtidigt som vi har arbetat parallellt med att ta fram en plan för hur vi på bästa sätt tillhandahåller en trygg miljö för både våra medarbetare och kunder. Vi är alltid förberedda inför Black Friday, men i år är vi mer förberedda än någonsin, säger Jenny Pedersén. 

Redan under våren vidtog Media Markt åtgärder för att skapa en säkrare butiksmiljö ur en smittosynpunkt. 

Inför Black Friday gör kedjan mer.

Öppettiderna förlängs för att minska trycket och entrévärdar kommer att finnas på plats i varuhusen för att hålla koll på att antalet besökare inte blir för många men också att det inte bilda folksamlingar i lokalerna eller utanför. 

Handsprit kommer att finnas tillgänglig på flera ställen runt om i varuhusen och Media Markt erbjuder de kunder och medarbetare som vill munskydd. 

En stor del av försäljningen väntas ske online och där har kedjan utökat kapaciteten. 

I marknadsföringen inför Black Friday står just tryggheten i fokus.

Där berättar Media Markt vilka rutiner och åtgärder som vidtagits för att skapa en säker miljö i varuhusen. 

– Med hjälp av tydliga beskrivningar och grafik vill vi berätta för alla våra kunder om hur de kan handla tryggt under Black Friday. Om vi och våra kunder hjälps åt finns det alla möjligheter att de kan göra sina inköp på ett både smidigt och tryggt sätt, säger Jenny Pedersén

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...