Foto: Foto: Thomas Ohlén

Medarbetarna fixade en miljon medlemmar till Club Rusta på bara åtta månader

En miljon medlemmar på bara åtta månader. Rustas kundklubb har fått en flygande start. ”Att antalet medlemmar skulle växa så rekordartat överträffar våra förväntningar”, säger marknadschefen.
Text: Daniel Norman
Annons:

Det har gått åtta månader sedan Club Rusta lanserades. 

– Vi har märkt av en stor efterfrågan på en kundklubb bland våra kunder. Nu kändes tajmingen för att lansera en rätt. För att kunna ge våra kunder ett ännu vassare erbjudande behöver vi också lära känna våra kunder bättre, säger marknadschefen Linda Estenthal till Market. 

Det menar hon att kedjan kan göra genom den. Kundklubben är helt digital och gratis. 

– Hos Club Rusta får medlemmarna tillgång till klubberbjudanden samt förmåner, så som öppet köp i 365 dagar, all köphistorik samlad på ett ställe och förhandsinformation om nya produkter och kampanjer. 

Klubben har redan fått en miljon medlemmar. 

– Att vi har många kunder som besöker Rusta ofta visste vi sedan tidigare men att antalet medlemmar skulle växa så rekordartat överträffar våra förväntningar. Den snabba rekryteringstakten ser vi som ett tecken på att vi uppskattas av många kunder, det är jag både glad och stolt över, säger Linda Estenthal. 

Linda Estenthal, marknadschef för Rusta.

Vad ligger bakom framgången? 
– En viktig del bygger på det jobb som gjorts i våra varuhus och hos vår kundservice. Våra medarbetare i varuhusen har varit väldigt engagerade och drivande i rekryteringen, och på 34 veckor har de lyckats rekrytera över en miljon klubbmedlemmar. 

Hon tror också att det faktum att klubben är helt digital och att det är enkelt att registrera sig har spelat in. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...