Med nytt koncept ska Electrolux Home hjälpa kunderna skapa sitt drömkök

Electrolux Home satsar på ett nytt butikskoncept. Där står matlagnings och framför att smaken i fokus.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Det blev helt naturligt när vi lyssnade på våra kunder – det handlar mer om matlagningen och upplevelsen i köket snarare än tekniska specifikationer, säger vd Anders Bjurud.

Med det nya konceptet får butikerna ett nytt uttryck. Electrolux Home har jobbat med ett skandinaviskt formspråk och med materialval som skapar en premiumkänsla.

Framför allt står matlagning och smaken in fokus. Butikerna har byggts upp för att förenkla för kunden att skapa sitt unika kök utifrån hur den lagar mat.

Tydligt uppdelade avdelningar hjälper steg för steg kunden på rätt väg.

Konceptet erbjuder också ny teknik för att kunden kan visualisera sitt drömkök,

I mitten finns en yta där allt kretsar kring matlagning. Där kommer det att hållas oika workshops och bjudas på inspiration.

Det nya butikskonceptet hade premiär i Uppsala tidigare i veckan.

– Det är en stor förflyttning som ger oss nya möjligheter att stärka vår position lokalt, säger Pontus Geifalk, franchisetagare i Uppsala.

Electrolux Home har 42 butiker runt om i Sverige samt e-handel.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...