Market avslöjar – här är XXL:s nya Sverigechef: ”Jag ser en enorm potential”

Per Sigvardsson, tidigare koncernchef för Top-Toy, har klivit in på vd-posten för XXL i Sverige. ”XXL har tappat lite momentum, nu ska vi sätta en tydlig strategi”, säger han till Market.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Nyligen lämnade Janicke Blomsnes jobbet som Sverigechef för XXL.

Nye vd:n är redan på plats – och det är Per Sigvardsson som tar över rodret.

Han kommer närmast från jobbet som koncernchef för Top-Toy, som strax innan årsskiftet begärdes i konkurs och lade ned sina Toys R Us- och BR Leksaker-butiker i Norden.

Per Sigvardsson har tidigare arbetat som vd för Granngården, nordisk chef och COO för Elgiganten/Elkjöp och innan dess som Sverigechef för Elgiganten.

– XXL har tappat lite av det momentum kedjan hade när man etablerade sig i Sverige. Nu ska vi sätta en tydlig strategi för framtiden. Med rätt åtgärder ser jag en enorm potential.

Hur gick tankarna när du fick erbjudandet från XXL?
– Jag tvekade aldrig. För mig har alltid XXL varit ett starkt varumärke inom sportbranschen. Ursprunget påminner mycket om Elkjøp/Elgigantens. Jag känner igen kedjans DNA, det är en lågprisstrategi och en miljö där jag känner mig hemma, säger Per Sigvardsson till Market.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...