Foto: Foto: Gustaf Olsson

Många kunder väljer att hämta i butik – nu höjer Elgiganten tempot

Elgiganten blir ännu snabbare. De kunder som handlar online och väljer att hämta produkten i butik ska kunna göra det inom en timme. ”Kunderna vill ha snabb tillgång”, säger vd Niclas Eriksson.
Text: Daniel Norman
Annons:

50 procent av Elgigantens nätkunder väljer att boka online och hämta i närmaste varuhus. 

Nu uppgraderar kedjan tjänsten genom att göra produkterna tillgängliga för kunden redan inom en timme. 

– Vi utvärderar löpande våra tjänster och de mest populära leveransalternativet är utan tvekan att boka inline och hämta i butik. Kunderna vill ha snabb tillgång till sina nya produkter och därför erbjuder vi kunderna att hämta ut sin bokade produkt redan inom en timme, säger Niclas Eriksson i en kommentar. 

Han menar att Elgiganten med sina 160 varuhus gör dem lättillgängliga. 

Kedjan ser också en ökad efterfrågan på på tilläggstjänster i samband med hemleveranser. I januari valde 40 procent av kunderna en sådan till exempel, samma period ett år innan var motsvarande siffra 31 procent. 

– Allt fler kunder inser fördelarna med en helhetslösning och är beredda att betala för att få sin nya produkt uppackad och installerad och den gamla produkten bortforslad till återvinning, säger Niclas Eriksson.   

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...