Foto: Shutterstock

Mall of Scandinavia i fint sällskap – ett av tio flaggskepp som uppgraderas

Mall of Scandinavia blir ett av tio av Unibail-Rodamcos Westfields köpcentrum i Europa som uppgraderas och byter namn. ”Nu trycker vi på gasen igen”, säger Norden-vd:n Lars-Åke Tollemark.
Text: Daniel Norman
Annons:

Market kunde redan för en månad sedan avslöja att Mall of Scandinavia byter namn och uppdateras.

Det som ett led i storaffären mellan Unibail Rodamco och den australiensiska köpcentrumjätten Westfield.

Den 28 september sker namnbytet. Då blir jättegallerian Westfield Mall of Scandinavia.

Det nya tillägget i namnt förpliktigar. Varumärket är känt för att erbjuda enastående upplevelser för sina besökare, spektakulära och unika events, ett brett utbud av butiker och restauranger samt hög servicestandard.

Det här blir jättegallerians nya logga.

– När Mall of Scandinavia öppnades låg vi långt före konkurrenterna. Nu tänker vi trycka på gasen igen. Känslan ska bli mer internationell, med fler animeringar och fler events. En rejäl uppgradering, säger Lars-Åke Tollemark i en kommentar.

Totalt kommer tio av Unibail-Rodamco-Westfileds köpcentrum i Europa att uppgraderas och byta namn.

Det handlar om sju köpcentrum i Frankrike och ett vardera i Polen, Tjeckien och Sverige.
Tå utvecklingsprojekt, ett i Tyskland och ett i Nederländerna, byggs också enligt konceptet.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...