Lindex backar deras klädmärke: ”Det handlar om frihet”

På torsdag lanseras kreatörerna Tove Langseth och Filip Nilssons eget varumärke för underkläder och sport, Closely. ”Det är dags att släppa in lite frisk luft i den här världen”, skriver de i ett uttalande.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Closely är ett nytt varumärke som säljer under- och sportkläder för kvinnor.

Bakom satsningen ligger Tove Langseth, som tidigare varit vd för reklambyrån Nord DDB, och Filip Nilsson, som under 20 år var kreativ chef för Forsman & Bodenfors.

”Vi har bestämt oss för att bygga ett varumärke som känns meningsfullt och annorlunda. Det handlar om frihet. Både rörelsefrihet och frihet från gamla dammiga idéer om kvinnor, kroppar och underklädesdesign. Det är dags att släppa in lite frisk luft i den här världen”, skriver de i ett uttalande.

Closely säljer under- och sportkläder för kvinnor.

Produkterna arbetas fram i samarbete med målgruppen. Closely har tusentals testpiloter i Stockholm, Köpenhamn, Berlin, Amsterdam, Paris och London som de samarbetar med.

En av finasiärerna bakom projektet är Lindex. I dagsläget är det inte aktuellt att produkterna ska säljas i klädkedjans butiker. 

På torsdag öppnar varumärkets egen e-handel.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...