Foto: Daniel Norman

Lidl raggar nya lägen – via annonser i dagspress: ”Ett av flera verktyg vi använder”

200 butiker år 2020. Nu söker Lidl nya lägen – bland annat via annonser i Dagens Industri. ”Vi hoppas på stor respons”, säger fastighetsdirektör Thomas Brattlöw.
Text: Pontus Edman
Annons:

Efter de senaste veckornas öppningar i Malmö, Solna och Strängnäs kan Lidl räkna in 183 enheter i butiksnätet.

Det kortsiktiga målet är 200 butiker 2020, men det har också uttalats att 300 butiker eller fler är fullt rimligt på sikt.

Via annonser i bland annat DI hoppas lågpriskedjan nu nå fler kommuner och fastighetsägare.

– Annonsen är ett av flera verktyg vi använder för att kunna fortsätta vår snabba expansion. Självklart fortsätter vi också med egen uppsökande verksamhet och kontaktar kommuner, fastighetsägare och även hyresgäster om vi bedömer att deras lokaler passar bra in i vårt butiksnät, säger Thomas Brattlöw.

Snart dubblar kedjan beståndet i Trollhättan. Nästa vår ska en ny butik öppna på Överby Handelsområde.

Butiken, som blir 1 300 kvadratmeter stor, kommer att byggas enligt lågpriskedjans nya koncept.

– Det är tuff konkurrens i området men vi tror att kunderna kommer uppskatta vårt unika sortiment, vår kvalitet och våra priser, säger fastighetschef Christoffer Wennergren.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...