Foto: Eric Nordlund

Lidl försökte kränga gräsmatteluftare – mitt i snöyran: ”Inget unikt”

Personlig reklam är ett område som växer snabbt. Men veckans reklamblad hos Lidl blev allt annat än personligt. ”Dags att fixa i det gröna. Tack, då vet vi”, kommenterar Eric Nordlund i Kåge, Västerbotten.
Text: Pontus Nyman
Annons:

Våren kanske börjar närma sig på vissa håll i landet.

Men veckans reklamblad från Lidl kändes ändå lite felplacerat i Kåge utanför Skellefteå där Eric Nordlund bor.

En eldriven gräsmatteluftare för att ”fixa i det gröna”, kändes inte fullständigt relevant.

Eric Nordlund är inte sugen på att köpa någon gräsmatteluftare - just nu.

Hur reagerade du?
– Jag reagerade med ett leende. Men detta är egentligen inget nytt. De flesta rikstäckande kedjor tror att det är sommar i Västerbotten just nu.

Vad får du för uppfattning av Lidl när detta reklamblad dimper ned i brevlådan?
– Att det har sitt perspektiv i södra Sverige, eller kanske i Tyskland. Men som sagt, det är inget unikt för Lidl.

När tror du att våren kommer till Kåge?
– Svårt att svara på, men ser jag en skymt av gräsmattan lagom till sista april vore det väl trevligt.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...