Lexington bjuder in NK:s besökare till den amerikanska östkusten

Vita staket med klättrande murgröna, blommande körsbärsträd och drivved är några av de element som flyttat in på NK i Stockholm. I kläd- och inredningsföretaget Lexingtons nya pop up-butik vill man skapa en känsla av den amerikanska östkusten.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Pop-upbutiken som öppnar idag och erbjuder ett urval av Lexington damkläder kommer att  vara öppet under ett års tid. 

I den 77 kvadratmeter stora butiken har man försökt skapa en känsla av befinna sig på den amerikanska badorten Hamptons som är inspirationskälla för det svenska varumärket.

– Att öppna en butik för Lexington Fashion Women på NK är en dröm, inte bara för själva ytan – utan för hur vi gör det. Vi vill bjuda på en inblick av bland det bästa vi vet, Hamptons, säger Lexingtons grundare, vd och kreativ chef Kristina Lindhe.

För att förstärka utomhuskänslan har kreatörerna lyft in element som sand, vatten och murgröna.

Kedjan tappade försäljning i de fysiska butikerna i fjol. Samtidigt ökade e-handeln kraftigt, framför allt i den egna nätbutiken där försäljningen mer än dubblerades.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...