Leksaksjätten laddar för priskrig – här är nya vapnet: ”Justera på några minuter”

Top Toy laddar för priskrig. Med hjälp av en prisrobot och digitala prisskyltar ska koncernen snabbt kunna justera priserna i sina butiker.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Som Market berättar tidigare storsatsar Top Toy, med kedjorna Toys R Us och BR Leksaker, digitalt. 

Där avslöjade koncernchef Per Sigvardson att företaget satsar på digitala prisskyltar. 

De blir ett viktigt vapen när den danska leksaksjätten rustar för priskrig. 

Top Toy har nämligen investerat i en prisrobot. 

– Den jobbar dygnet runt och skannar våra konkurrenters priser online. På så sätt kan vi snabbt justera priserna i alla våra kanaler så att vi kan följa marknaden, säger IT-chefen Kenneth Messerschmidt rapporterar danska Detailfolk. 

Med tanke på kommande tid, full av kampanjer som Halloween och Black Friday, ska de digitala prisskyltarna också underlätta butikspersonalens  arbete genom att de inte behöver hålla på att justera priserna manuellt. 

 – De elektroniska prisskyltarna är en extra bricka i spelet om att vara konkurrenskraftiga och är ett verktyg som går hand i hand med vår nya prisrobot. På bara några minuter kan vi enkelt och snabbt uppdatera priserna, säger Kenneth Messerschmidt. 

Top Toy har också investerat i en ny logistiklösning för att skapa ett bättre varuflöde. Genom att använda sig av tidigare data ska koncernen automatiskt kunna ha mer effektiva och precisa leveranser till sina butiker. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...