Lager 157 firade födelsedagen – med att spränga drömvall: ”Tidiga med kundklubb”

I går fyllde Lager 157 20 år. Samma dag passerade kedjans kundklubb en miljon medlemmar. ”Nu ska vi fira det här också”, säger försäljningschef Jessika Karlsson.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Lager 157 drog igång sin kundklubb redan 1999, samma år som kedjan grundades.

I går, på 20-årsdagen, blev antalet medlemmar över en miljon.

– Nu ska vi fira det här också. Självklart blir det tillsammans med medlemmarna, säger Jessica Karlsson i en kommentar.

I ett pressmeddelande skriver Lager 157 att kundklubben är viktig i kommunikationen med kunderna då den inte köper traditionella annonser eller betalar influencers för reklam.

– Vi driver verksamheten utifrån ett förenklingsperspektiv där vi sätter kunden i fokus och var väldigt tidiga med att starta kundklubb. Det här är plattformen där vi delar med kunderna. De har vant sig vid våra utskick och vet att medlemskapet genererar mervärden utöver det vanligt, säger vd Stefan Palm.

Lager 157 firar 20-årsjubileet under hela maj tillsammans med kunderna i butik.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...