Laddat för etableringsoffensiv 2016

Det är upplagt för ett rekordår med nyetableringar inom dagligvaruhandeln. Lidl och City Gross går starkt fram. "Målet är en betydligt större marknadsandel", säger Magnus Schön på Bergendahls.
Text: Lars Welin
Annons:

Bergendahls ökar tempot på bred front när det gäller nya butiker. Det handlar om både traditionella City Gross men också om City Gross Mat.

– Storlivs är en del av vår expansionsplan. Vi räknar med att kunna presentera flera nya lägen under året, säger etableringschefen Magnus Schön till Markets systertidning Icanyheter.

Även Lidl ser fram emot ett mer offensivt 2016. Kedjan satsar för fullt på sitt nya butikskoncept med nytt utseende och lite större säljyta.

– Nu är det full fart framåt. Vi satsar på vårt nya butikskoncept , säger Johan Augustsson, fastighetsdirekör på Lidl Sverige till tidningen.

Ica siktar på ett 15-tal nya enheter och även Axfood och Netto har flera nyetableringar på gång. Allt är med andra ord upplagt för ett rekordår.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...