Kundmötet i fokus på Markets retaildag: ”Är ofta ganska misskött”

Hallå där Mikael Sydner, kommersiell redaktör på Market, som för andra gången på raken arrangerar en retaildag på Formex. Hur kommer det sig att ni kör igen?
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Förra gången, på Formex i augusti, blev det fullsatt så när vi fick frågan om vi ville göra en retaildag i januari tackade vi så klart ja.

Vad kommer den att handla om?
– Vikten av bra och starka kundmöten – i butik, på nätet, överallt där man möter kunder. Vi upplever att kundmötet ofta är ganska misskött. På Formex ska vi lyfta fram bra och inspirerande exempel.

Hur ser programmet ut?
– Vi har flera starka namn, bland annat Håkan Lundstedt från Synsam, Annika R Malmberg från Hamilton Group och Fredrik Palm från nätraketen Desenio.

Vad tycker du själv om kundmötet i handeln?
– Att det kan bli mycket bättre. Enligt Daymakers granskningar har det inte utvecklats särskilt mycket de tio senaste åren. Och det märks när man är ute i butik. Visst, det finns även massor av duktiga butikssäljare men frågan måste hanteras på ledningsnivå för att få genomslag i hela verksamheten.

Markets retaildag på Formex äger rum den 14 januari på Stockholmsmässan. Läs mer här!

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...