Kundernas val: En kombinerad tatuerings- och secondhandbutik

En neonrosa tauterings- och secondhandbutik. Det blev resultatet när kunderna fick vara med och utforma en butik i Frölunda Torg.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Är det second hand våra besökare vill ha så ska det naturligtvis få det. Att också plocka in en tatuerare går i linje med vår strategi kring upplevelsebaserad marknadsföring. Vi vill erbjuda kunderna mer än bara shopping, säger Frölunda Torgs marknadschef Johanne Gabrielsson i en kommentar.

Över 3 000 förslag på vad butiken ska innehålla kom in. Resultatet blev alltså en kombinerad tatueringsstudio och second hand-butik i en neonrosa lokal med vägg i fuskpäls och personal klädda i hawaiiskjortor.

Butiken, som går under namnet, The ink ’n vintage shop, kommer att vara öppen i en månad. Tanken på sikt är att den ska bli permanent.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...