Kronans Apotek klär om: ”Viktigt att modernisera utan att förlora igenkänningsfaktorn

Under året har Kronans Apotek bytt ut sin grafiska design i de digitala kanalerna. Nu har turen kommit till de fysiska butikerna.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Den orangea färgen blir kvar – men går en mildare ton. Likaså har typsnitt bytts ut och ett illustrationsmanér har adderats.

– Det händer mycket hos oss just nu och vi hoppas att varumärkets nya grafiska design tydligare ska speglar vårt anslag för omsorg och det tillåtande apoteket, säger Emelie Friis, Marknadsdirektör på Kronans Apotek.

Den nya visuella identiteten, som skapats i samarbete med designbyrån Identity Works och som prisats v Sveriges Kommunikationsbyråer, har rullats ut i apotekets digitala kanaler under året. 

– Det har såklart varit viktigt att modernisera oss utan att förlora igenkänningsfaktorn i vårt befintliga och redan starka varumärke, säger Emelie Friis.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...