Foto: Jamin Pirnia

Konsumenterna rankar Intersport högst upp: ”Vi har mer att ge”

Intersport är Sveriges bästa varumärke inom kategorin sport och fritid – om konsumenterna får välja. ”Tydligt tecken att vi kommit en bit på väg”, säger retailchefen Jesper Nordin.
Text: Daniel Norman
Annons:

I Evimetrix Swedish Brand Award har 6 500 konsumenter fått tycka till om vilka varumärken de tycker är bäst.

I kategorin sport och fritid hamnade Intersport i topp.

– Utmärkelsen är ett tydligt tecken på att vår förändringsresa och nya värdegrund har kommit en bra bit på väg. Vi strävar efter att leverera en köpupplevelse i världsklass och tar verkligen åt oss äran från våra konsumenter samtidigt som vi har mer att ge, säger Jesper Nordin i en kommentar.

Förra året hamnade Naturkompaniet i topp, 2015 och 2016 var det Stadium.

– Intersport har tidigare legat som säker tvåa bland sportkedjorna i Sverige. Att de i år tar hem förstaplatsen är ett kvitto på att Intersports satsning på att bli Sveriges bästa sportkedja har gett resultat, säger Peter Wissing, projektledare på Evimetrix.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...