Konkurrenterna krisar – varuhuskedjan Nordstrom storsatsar på Manhattan

Varuhuskedjan Nordstrom öppnar sin första flaggskeppsbutik på Manhattan i höst. Modeutbudet blandas på sex våningar med sex olika restauranger.
Text: Susan Berzelius
Annons:

Nordstrom lägger stor kraft och mycket pengar i sin matsatsning i flaggskeppsbutiken som just nu uppförs vid Columbus Circle på Manhattan.

Sex olika restauranger, en på varje våning, ska profilera varuhuset som ett matmekka. Välkända och prisade kockar har fått uppdragen att utforma menyer och erbjudanden med allt från ”fine dining” till mer familjebetonade pasta- och pizzarestauranger.

Ledningen för Nordstrom har beskrivit satsningen på mat och dryck som ”det mest robusta urvalet av kulinariska alternativ som någon av kedjans butiker erbjuder”.

Det sex våningar höga varuhuset omfattar 30 000 kvadratmeter med mode, accessoarer och restauranger och invigs i slutet av oktober i år.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...