Klädjätten ger nytt liv åt urvuxna lucialinnen – intäkterna går till välgörenhet

Inför årets luciasäsong lanserar H&M en ny kampanj där urvuxna lucialinnen samlas in och säljs på nytt. Intäkterna från försäljningen går till Rädda Barnen.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Många lucialinnen används bara en gång och stuvas därefter undan för gott.

Det vill H&M och Rädda Barnen ändra på med kampanjen För traditionen vidare. Under perioden 21 november – 15 december erbjuds kunder att lämna in urvuxna lucialinnen i utvalda H&M-butiker i hela landet.

Begagnade lucialinnen kommer även att finnas att köpa i samma butiker.

– Julen är barnens högtid, och därför tycker jag personligen att det känns extra bra att alla pengar som vi får in från försäljningen av de begagnade lucialinnena oavkortat går till Rädda Barnen”, säger Felicia Reuterswärd, hållbarhetsansvarig på H&M Sverige i ett pressmeddelande.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...