Kika in i Välas värld – visar upp livet i köpcentrumet i ny Youtube-serie

Följ med in i Välas värld. Nu startar köpcentrumet en Youtube-kanal och lanserar en serie där de vill visa upp livet på Väla ur ett humoristiskt perspektiv för att nå en yngre publik.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Med Välas värld vill visa upp olika sidor av Väla på ett nytt och underhållande sätt. Innehållet vänder sig i första hand till en publik i åldern 12-25 år och serien kommer att visa allt från vad som händer bakom kulisserna på ett av Sveriges största köpcentra till olika kul aktiviteter med både kunder och personal, säger Ulrika Nordström, Välas marknadschef.

Syftet med Välas värld är just att fånga upp den unga publiken som hänger mycket på Youtube. Satsningen görs i samarbete med influeraren Elin Andersson, som har flera års erfarenhet av att producera innehåll för sociala medier. 

Hon tar även på sig rollen som programledare i för serien, bestående av en introduktionsfilm och därefter nio avsnitt. Premiären sker 4 mars och därefter släpps ett avsnitt i veckan. 

– Vi har stora förhoppningar på Välas värld och hoppas att publiken kommer att hänga med oss under hela serien. Målet är att förmedla mycket av den gemenskap och det engagemang som är kännetecknande för Väla och att då göra det på ett roligt och lite annorlunda vis, säger Ulrika Nordström. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...