Foto: Andreas Fransholm

Kedjan vill prata hälsa med sina kunder: ”Tydliggöra vår position som rådgivare”

Life vill prata hälsa. Inför sitt 25-årsjubileum lanserar kedjan ett nytt varumärkeskoncept där butikernas hälsorådgivare lyfts fram på ett tydligare sätt.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Varje dag besöker kunder i alla åldrar våra butiker för rådgivning från våra kunniga hälsorådgivare. Vi vet att våra kunder värdesätter det personliga mötet, säger vd Gunnel Åkerman.

I samband med att hälsokedjan fyller 25 år lanseras ett helt nytt varumärkeskoncept. I det ingår en uppdaterad logotyp, nytt visuellt formspråk samt de nya ledorden: Prata hälsa med oss.

– Med vårt nya varumärkeskoncept vill vi tydliggöra vår position som hälsorådgivare och uppmuntra såväl trogna som nya kunder att prata hälsa med oss, säger Gunnel Åkerman.

Med uppdaterad logotyp och ett uppdaterat formspråk hoppas Life  också tilltala en bredare målgrupp.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...